wtorek, 3 stycznia 2012

ZENIT

Witajcie w Nowym 2012 roku! Gdy wróciłem z imprezy sylwestrowej całe życie w moim domu zamarło, więc stwierdziłem że trzeba znaleźć sobie jakieś produktywne zajęcie i ot tak mnie jakoś naszło!Sfotografuję starą lustrzankę mojego taty. Padło na Zenita, mimo że mogłem wybrać Praktice PLC3. Dlaczego tak wybrałem, sam nie wiem. Ale do rzeczy, do aparatu wkręciłem oryginalny obiektyw, który dołączony był w komplecie. Jak zapewne zauważyliście, jest to stałoogniskowy obiektyw HELIOS 44M-4 o ogniskowej 58mm i o przesłonie od 2 do 16. Oczywiście nie posiada AF, dlatego jest w pełni manualny, a jego 42 mm gwint (tzw. mocowanie M42) był standardem ówczesnych lustrzankach dostępnych w Polsce. W niedalekiej przyszłości planuję zakup adaptera, aby móc montować starsze obiektywy na Canona 40D. Zdjęcia aparatu oraz ten opis wykonał Bartłomiej, a obróbki Emil.




1 komentarz:

  1. Jest taka sprawusia. Nie możesz publikować zdjęć ludzi bez posiadania ich pisemnej zgody. Pozdro

    OdpowiedzUsuń